Händelserik dag!

Hellu alla glad! Är helt slut har vart vaken sen kl. 07.30 i morse. Inte vidare kul att gå upp så tidigt på en lördags morgon ska jag tala om. Men tåget till Helsingborg gick kl.10.20 så jag var tvungen att gå då för att hinna med att äta dusch och allt. Tåg resan var tråkig men gick fort. Satt och pluggade botanik mer än halva vägen. Men känns som inget gick in så det blir en hel del pluggandes i morgon också. Men när jag väl kommer fram så blir jan en väldigt förvirrande Therése. Har inte den blekaste aning om hur jag ska hitta till Gustav adolfs Hallen. Så vad gör jag jo. Jag går in på pressbyrån och frågar och dem fattar inte allas vad jag menar!? Så sem trodde väl att jag var värsta puckot eller något. Men dem pekade åt ett håll som dem trodde det låg på. Så jag går och går och fattar inte vart jag är. Mamma ringer ett antal gånger och undrar vart jag är. Hur ska jag vet det? Jag kan inte stan. Men jag frågar några personer till och går i riktningen mot Gustav Adolfs torg då mamma ringer mig, men fattar inte vad hon menar vart hon är. Men efter mycket om och men så hittar jag välrldesn bästa mamma ♥. Väl inne i hallen så möter jag en jätte fin lillasyster i standardklänning och jätte fin hår uppsättning. SÅ SÖT! ♥ Träffade även Farfar och Kaija som hade kommit dit för att se på världens bästa Flus. Felicia och hennes partner tog hem en andra plats i standard. Men komm tyvärr inte vidare till final i latin. Men jag är endå världens stoltaste storasyster!
När jag väl skulle gå vart det jätte jobbigt. Jag ville inte gå, men var tvungen. Men när jag kommer till stationen i helsingborg så kollar jag på tidtabbel och kollar om tåget går då jag hade kollat innan att den skulle gå kl.18.50. Men tiden finns ju självklart inte med. Så jag blir shit förvirrad. Springer först in på närmaste pressbyrå och frågar om amn kan köpa biljett där. Och det kunde man INTE. Man skulle tydligen göra det ute i en automat??? Fattar ingenting. Mne jag går ut och hittar den där autoaten och kommer fram till att biljetten ska kosta 170kr. 170kr för en JÄKL biljett. HELL NO att ajg pröjasar 170 spänn för en en biljett när jag betalde  102 kr när jag åkte hit. Så ajg går in på den andra pressbyrån och och frågar han där inne vad jag ska göra och då säger han till mig klart och tydligt att jag kan betala på tåget. Vad skönt änkte jag. Men nu var det bara när går tåget? JO, kl.19.50. så jag får vänta i 1 ½ timme på detta jäkla tåg och sen när jag väl ska gå på tåget så frågar jag om man kan pröjsa på tåget för att vara på den säkra sidan. Och det kunde man, men var tvungen att betala 100kr till!??! Så jag ska pröjsa 270 spänn. Men jag frågar när nästa tåg gåt så jag kan gå upp och köpa en biljett men då säger han att det är sista tåget för dagen. Så jg ringer panik till pappa och vet inte vad jag ska göra. För det första kan jag ju inte betal 270 soänn för en jä¨kla biljett till varberg och för det andra hade jag bara 240. Men som tur är säger tågvärden att det löser sig. PHuuu! Så det löste sig till slut. Och jag fick betala 102 spänn som resan hit. Tänk vilken tur i oturen man kan ha!
Så detta var min händelserika dag, med mycket tok och Stojjj! Men nu är jag väl i Varberg och ska ta och nanna kudden.
Natti Natti

    


Trött och rödsprängda ögon! På väg hem från HB




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback