Jönköping

Hej Hopp! Sitter och smuttar på kvällskaffet som är shit varmt. Brände mig på tungan och fick en blåsa, Gjorde förbaskat ont. Förstår inte hur man kan vara så korkad att ta värsta klunken av nybryggt kaffe. Men är man korkad så är man. Men i alla fall. Idag så åkte klassen till Jönköping för att gå på Elmia mässan och se på Grand Prix (Vet icke hur det stavas) tävling! Vi åkte från skolan kl.08.30 och var framme ca 2½ timme senare. Alla sov typ på vägen dit. Jag också och tydligen så snarkade jag också PINSAMT! Men det var tydligen inte så högt, som tur var. Men när vi väl kom fram så var alla pigga och glada. Tror jag i alla fall. Jag själv var rätt så pigg. Men i alla fall. det var väldigt kul att se på vad tävlingen. Det var två uppgifter. Den första uppgiften var en krans med temat "Midvinternatt" och det andra var ett arrangemang i samma tema. Alla fick precis lika många och samma blommor men det roliga är att alla arbeten blev helt olika. Väldigt lärorikt att kolla på tävlingar bla fär att se hur tävlingar fungerar och hur stämningen är. Skulle vara kul att ställa upp i någon tävling någon gång för att se hur mina nerver är och hur det är. Får se i framtiden om det blir någon tävling för min del, hoppas det! Resan från jönköpng hem vart typ likadan som resan dit. Alla sov! Men inte jag. Läste i 2½ timme istället. Hann läsa klart hela boken så nu är det bara att börja på nästa bok. Var i Tvåkker runt kl.17.00 men var inte hemma hos mig förän kl.18.30 för jag var tvungenn att handla, fylla på mitt busskort och handla en sen födelsedagspresent till Flus!! Säger inte vad det för hon kanske läser det här! Men när jag väl kom hem så var klockan så mycket så jag var tvungen att laga mat dirket och sätta på en ny tvättmaskin så allt är tvättat innan jag åker hem på lördag. Och nu sitter jag här och smutttar fortfarande på mitt kaffe. I morgon kl.09.30 ska jag vara på "Fästingen" (typ en borg som finns i varberg) för klassen ska på rundvandring på ett museum. Så det blir sov morgon i morgon. NICE!! Kommer vara riktigt utvilad. Men nu måste jag sluta för klockan börajr bli lite mycket. Natti Natti

SO LONG....


Kom och tänka på Studenten! Kan inte fatta att det var över 3½ månad! Saknar FL3!
En dag med mängder av känslor!


 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback