Peaceful & Quiet

Har vart en rätt tuff vecka i plugget hittills. Haft två inlämningar i företagsekonomi och det är inte mitt starkaste ämne direkt. Sen en dokumentation i om min krans jag gjorde förra veckan och botanik. Så det känns som att man är på gång nu på allvar!

Plugget är jätte bra men det kan vara bättre hemma! Orkar egentligen inte klaga mer, men den här gången är det mina grannar som inte vet när man ska lägga av med att väsnas. Han som bor precis ovanför mig har nämligen ett väldigt jobbigt intresse, nämligen spela trumpet. Och det låter inte vidare vackert låter som en skata har fastant i den. Jag tror det är en trumpet i alla fall, för det låter som ett blåsinstrument. Men det som irreterar mig med det hela är att han slutade inte spela förän kl.22.30! Fatta kl.22.30, helt sjukt och jag som går och lägger mig runt kl.22.00 på vardagarna (försöker i alla fall) och jag är en sån person som inte vill ha väsen runt omkring mig för då går det inte att sova. Så tänk dig då att ha en skrikande trumpet i huvudet i 2.5 timme. Vilket var så länge han spelade, hur nu det kan vara så kul. Men tillslut så slutade han och jag blev självklat överlycklig. Men det vart inte direkt tyst för då hade grannen (här nere) två kompisar som skulle sova över hos honom och en utav dem var en tjej som hade ett sådant irreterande skratt så jag höll på att dö. Var ett sånt skratt som bara tjejer kan ha, ett pippigt, högt, grovt skratt på samma gång.Ett skrattsom gör att det skär i öronen bara jag tänker på det. UuUssCh! Så det slutade väl med att jag somnade vid kl.24.00 om inte senare. Så jag var rätt trött i morse när jag vaknade men då är det tur att det finns Kaffe.

Men idag har det inte vrat några väsen alls sen jag kom hem! Har vart knäpp tyst. Tyst som i graven det vill säga, precis så som det ska vara när man kommer hem och är helt utmattad. Men ska nog ta och tänka på refrängen nu ska upp kl.06.00 i morgon och vill gärna somna innan kl.24.00 idag. 


Avslutar dagen med en av mina nya favorit låtar!
Kate Nash-Nicest Thing
Tack Johanna för tipset!
Absolutely Love the song ♥





SO LONG!!
Natti Natti










Kommentarer
johanna

visst är den fin?? <3 :)

2009-09-03 @ 08:50:21 | http://tigermysig.blogg.se/
Therése

verkligen! LOVE IT <3

2009-09-03 @ 17:05:17 | http://thasaresen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback