Dålig uppdatering


Har vart väldigt dålig på att uppdatera sen jag kom hem. Har haft fullt upp ända sen jag klev av tåget i fredags. Hann inte klämma in något inlägg. Men nu sitter jag här och har tid.

Kom ju hem vid halv 4 i fredags och vid den värsta tiden dessutom. Rusningstrafiken börjar ju rätt tidigt på fredagr eftersom alla slutar tidigare. Eller de känns som de i alla fall. Känndes som att hela Stockholm var på centralen när jag klev av tåget. Plus att de var inte så lätt att hitta mamma och Flus heller för dem stog på perrong 17 medans jag stod på nr 19. Men tillsut hittade vi varandra (eller dem kom till perrong 19, för jag orkade inte släpa min väskor över hela centralen). Sen när jag väl kom hem var de bara att lasta ur allt och dra ner till centrum för att handla presenter till två kompisar som har fyllt år och även ingredinser till bakning. Sen hemm och packa upp allt. Ogillar verkligen att packa upp och packa. Finns inget tråkigare. Men nu när de gjort och skönt att bli av med väskorna så fort dom möjligt. Pappa gjorde fisksoppa till middag som jag hade önskat till middag. Så himmla gott att äntligen få ordentlig mat och pappas mat dessutom som alltid är så himmla god. Sen umgicks jag med familjen och gick och la mig väldigt tidigt eftersom jag vart upp sen 7 och skulle upp hyfsat tidigt nästa morgon för att förberda för mitt 20 årsfirande.

Gick upp vid 9 i lördags och började backa focaccia och kladdkaka till. Vart lite stressigt där ett tag men vi hann klart innan gästerna börjad trilla in vilket som var huvudsaken. De bjöds på italienskbuffe som pappa självklart fixat och allt var jätte gott. Så glad över alla som kom och firade min 20 årsdag (1vecka sent) och för alla fina presenter. Var en jätte lyckad kväll. De vart även utång på kvällen. Var riktigt kul. Men ont i fötterna och sjukt segt att de tog 2 timmar hem när vi väl skulle röra oss hemmåt. Så halv 5 satte man fötterna innan för dörren och 20 i 5 låg jag i sängen och sov. Vaknade halv ett och var sjukt trött. Men nu är jag piggare men har tagit de lungt hel dagen. Ska snart iväg och övningsköra med pappa. Måste sitta bakom ratten innan körlektionen som jag har imorgon halv 8. Börjar bli lite nervös. men de ska nog gå bra. Imorgon är de även dags för praktik igen. Den sista praktiken dessutom. Ser verkligen fram emot att ha praktik. Ska bli sååå kul. Känner på mig att de kommer bli 5 lärorika och roliga veckor.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och börja gör mig iorning för att sitta bakom ratten.
Kram T



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback