2 av 10


Som jag skrev i inlägget innan så har jag sätt en hel del film. Jag hade tänkt tipsa om två. Har sätt mer än 10 filmer så jag tipsar om två nu och kanske tipsar om dem andra vid ett annat tillfälle. Filmerna jag tänkte tipsa om är båda nya och har inte kommit ut på DVD än. Men dem är verklligen sevärda när ni väl får möjlighet att se dem.

The Back-up plan
är den första filmen och de är en Romantisk/komedi.
Handling:
Efter år på äktenskapsmarknaden inser Zoe (Jennifer Lopez) att det tar för lång tid att vänta på den rätte. Samma dag som Zoe bestämmer sig för att fortsätta som singel möter hon Stan (Alex O'Loughlin) - en möjligheternas man.

Aldrig tidigare har ett kärleksförhållande inletts med en vild trekant där en av deltagarna är en massiv graviditetskudde. Inte heller har en date inneburit att hamna mitt i en halvbekants vattenförlossning, vilket kan liknas vid filmen Hajen - fast i plaskbassäng.

En mycket rolig film med mycket skratt. Egentligen är de en väldigt vanlig film. Man kan inprincip räkna ut hur den kommer sluta. Men en riktigt feelgood film tycker jag. Väldigt lätt att hänga med i. Kommer defenitivt se den igen.

♣♣♣
3/5

 

Den andra är Karate Kid. Med Jaden Smith och Jackie Chan i rollerna.
Handling:
Dre Parker (Jaden Smith) kunde varit den mest populära killen i Detroit men tvingas flytta med sin mamma till Kina. Dre blir snabbt förälskad i Mey Ying men de kulturella skillnaderna verkar göra deras vänskap omöjlig. Dessutom hamnar han i bråk med klassens tuffing. Utan vänner i ett främmande land, vänder sig Dre till Mr Han (Jackie Chan) som i hemlighet är en kung fu-mästare. Mr Han lär Dre att kung fu inte alls handlar om sparkar och slag, utan om mognad och inre lugn.

Typisk familjerulle med både humor och sorg. Riktig häftig var den. Jaden Smith är grym som Karate Kid. Absolut sevärd.

♣♣♣½
3,5/4

Kram T



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback