Träning - Peppning




NI som känner mig vet att jag är ett träningsfreak och blir sjukt rastlös om jag inte får röra på mig. Min kropp fungerar helt enkelt inte o jag får röra på mig. Magen slutar fungera, blir på dåligt humör, känner mig stressad, svårt att konsentrera mig mm. Ja jag bli helt enkelt sjuk i huvudet om jag inte får röra på mig. Så nu när jag inte har tränat på ca 3 veckor för att jag har vart sjuk och dessutom gått på penselin så kanske ni kan tänka er vad som rullar runt i huvudet på mig, TRÄNATRÄNATRÄNA... Så sjukt frustrarande. Men idag så två dagar efter min avslutade penselinkur så fick jag äntligen ut och röra på mig. De var så JÄKLA skönt rent ut sagt! Så nu är jag äntligen på G igen. Ska promenera några dagar framöver innan jag drar igång med gym och pass och eventullt löpning. Så nu är jag äntligen på G! Wihoo

Jag vet att de finns en hel del människor som har sjukt svårt att ta tag i att börja träna. Och tycker att de är sjukt tråkigt att träna. Men de gäller att inte ta i för mycket i början och hitta sitt sätt att träna på. Men de fel många gör är att de börjar träna och säger till säg själv att nu ska jag träna 5 gånger i veckan direkt och då hinner man tröttna efter 2 veckor. Och man klara de defenitivt inte om man tränar något som man inte tycker är kul. Så mitt tips till er att hitta din träningsformj, ag menar att man kanske inte alls gillar att springa eller gå på gym. Men försök då att ta en promenad istället eller en cykeltur. För att det ska bli enklare att röra på sig kan man försöka få med sig en kompis eller varför inte ett syskon så kan man peppa varandra. De finns en mängder med tränings sätt och de finns alltid något som passar alla. Och de blir 100 gånger roligare om man tränar med någon och något som man tycker är roligt.  

Alltså mitt tips till er:
» Försök att hitta någon att träna med
» Kom överens om vad ni ska träna - springa, cykla, gymma, powerwalka eller gå på pass. 
» Sätt upp ett mål - Hur många gånger ska vi försöka att röra på oss varje vecka? Ex. 2 för att inte tröttna.
» Komma i håg att kroppen måste vila, Helst varannan dag!
» Sätt igång! Du kommer bli 100 gånger piggare och må bättre!

Det är viktigt att inte bli besviken eller arg på sig själv om man inte lyckas att springa till exempel om du hade som mål att träna två gånger på en veckan men tränade bara en. DU är ju en bra bit på vägen då - nästa vecka klarar du ditt mål. Det är också viktigt att inte sätt för höga mål så att det blir svårt att klara av dem.



Kram T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback