WalkaWalk


Vad skulle jag ta mig till om jag inte hade mina ben? Skulle antaglien bli sjukt deprimerad. För hur skulle jag då kunna gå långa friska promenader som jag älskar. Jag mår verkligen bra när jag får ut och röra på benen. Liksom springa av mig alla energi efter en lång dag i skolbänken eller lång dag på jobbet eller varför inte lång promenad i skogen med svampplockning? Att promenera ger mig så mycket. Motion. Rensar tankarna. Socialt. Frisk luft. Gratis. Rundsmörjning av muskler. Vår kropp är anpassad för ett liv i rörelse. Så varför inte börja promenera? De ända jag behöver är musik i öronen och sen är de bara sätta i gång.

Visste du att: Promenera är världens mest underskattade träningsform. Det är även de effektivaste sättet att förbränna fett och kan även hjälpa till att sänka blodtrycket. Promenader är väldigt skonsamma och ger inte upphov till skador som andra aktiviteter kan göra.

Kram T




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback